Wednesday, June 14, 2017

PoSiTive Thought

aku sayang pada diriku sendiri
yang berlalu biar lah berlalu
masa depan lebih penting
hai diriku
tetaplah tersenyum
tetaplah bahagia
aku melihat diriku yang ceria itu
aku melihat diriku yang bahagia itu
itu lah diriku yang sesungguhnya
aku ingin kembali
ke mana kah aku selama ini
aku  sangat berharga
aku ini diinginkan Tuhan
masa depan ku penting
keluargaku penting
hidupku ini sangat penting
hal hal yang tidak penting 
tidak boleh menganggu aku
perasaan perasaan tidak beharga aku letakkan
aku tinggalkan

demi kebahagiaanku
demi ketenangan hidupku
aku ikhlaskan masa laluku
bukan aku kalau tidak ikhlas
aku letakkan aku lepaskan
agar ringan langkahku
agar sihat badanku
agar indah masa depanku
ya Tuhan mudahkan lah bahagia ku
semudah nafasku
hai diriku tetaplah tersenyum
tetaplah bahagia

hal hal yang tak sanggup aku pikirkan
ku serahkan pada yang Maha kuasa
fikiran fikiran yang tak sanggup aku pikirkan
memang bukan untuk dipikirkan
bukan bahagianku
aku ikhlaskan
dan aku merasakan kedamaian
semoga tidurku nyenyak
semoga hatiku tabah
begitu sejuk rasanya
bangga menjadi diri yang tenang
sangat bahagia
ku merasakan tubuhku sihat
oksigen yang ku hirup
membawa kebahagiaan
menebar ke seluruh tubuhku
Tuhan yang Maha besar
hadir di batinku
ini yg membuat aku tenang
aku sihat
aku bahagia
aku ikhlas
aku berjaya





No comments:

Post a Comment

Al-Fatihah buat suami tercinta

13hb March 1967 - 17hb February 2019